![](http://3.bp.blogspot.com/_vw1Yfg3meVc/TNfeO8dGDfI/AAAAAAAAA50/5q8BaJvVqrM/s640/degas_1876_1887_woman_ironing_720.jpg)
Edgar Degas, Woman stretch, 1876-87,
oil on canvas, 81.3 x 66 cm, National Gallery of Art, Washingto n DC
In his painting Degas attaches great importance to ' human element that he "snapshot" in everyday life and moments of intimacy, investigating, with a slow and reworked painting, movement in space, a space that are the bodies themselves to create.
The human body, particularly women, become protagonista nelle sue opere. Abbandonati gli ariosi e vibranti spazi en plen air degli impressionisti Monet e Renoir, il pittore parigino ci riporta negli interni, quelli dei teatri, delle case e dei caffè; le ballerine, le donne nell'atto di detergersi, pettinarsi o specchiarsi, come le stiratrici e le lavandaie, sono infatti i nuovi soggetti della sua pittura. Degas ritrae questi corpi femminili nelle pose più insolite, dalle angolazioni più particolari, nei momenti e movimenti più intimi della loro vita quotidiana, come se li stesse spiando dal "buco di una serratura", regalando così alle atmosfere che dipinge, naturalezza, immediatezza e calore umano.
"Edgar Degas in his portraits he wanted to emphasize the space and the solidity of the forms seen by the most unexpected angles [...] I Degas's paintings do not tell a story. [...] What he was interested in and press play lights on the human form, and the ability to express enthusiasm and space ... "
0 comments:
Post a Comment